Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер
"Рукавичка"
Мета:
- ознайомити учнів
із змістом балади; вдосконалювати навички коментованого читання та аналізу
художнього твору; працювати над виразним читанням; учити учнів самостійно
аналізувати ситуацію, вирішувати життєві проблеми; розвивати культуру усного та
писемного мовлення.
ХІД УРОКУ
І Актуалізація
опорних знань і навичок учнів
1) перевірка
визначення "балада" з використанням прийому "снігова куля"
(Кожен учень
доповнює речення попереднього учня так, щоб утворився безперервний люнцюжок
визначення)
1-й учень Назва цього
жанру в перекладі означає "танцювати". Отже,...
2-й учень балада -
жанр ліричної поезії. що має...
3-й учень
...розповідний зарактер. має певний сюжет і. як правило....
4-й учень
...включає в себе діалог, пейзажний зачин і...
5-й учень
...кінцівку. Розрізняють балади за змістом: страшні,...
6-й учень ...
історичні, любовні, трагедійні. соціально-побутові, розбійницькі.
2. Повідомлення
учнів про Ф.Шіллера
ІІ Формування
нових знань. умінь і навичок
1. Коментоване
читання ьалади
1) Читання
фрагменту балади з початку твору до слів "...і заричали. і лягли."
* які описи є в
даному уривку?
* чому опис
хижаків такий детальний?
* які почуття у
вас викликає дана картинаґ7
2) читання від
слів "Зненацька униз з балкона..." до слів "... то рукавичку
принесеш"
* які слова
характеризують красуню?
* які неадекватні
поняття містяться в рядку "...твоя любов не знає меж. то рукавичку
принесеш"?
* чи міг би лицар
відмовитися підняти рукавичку?
3) читання від
слів "Делорж у гробовім мовчанні..." до ""його красуні вже
вітають очі".
* що автор
підкреслює у діях лицаря?
* Чому Делорж так
поводиться?
4) Читання
останніх рядків балади
* Що зазвичай
означає "кинути рукавичку"?
* А кинути в
обличчя людині
* А повестися
так із дамою на людях?
* Тому чому
поведінка лицаря не гідна шляхетної людини?
ІІІ Розвиток
зв'язного мовлення Складання таблиці
Ролі
Аудиторія
Форми
Король Франціск
шуту
монолог
Лицар Делорж
друзям
розповідь
Красуня
матері
пояснення
подругам
міркування. образа
Звірі
іншим звірам
байка. гумореcка
Рукавичка
рукавичці
есе
Дами
між собою обмін думками
Лицарі
королю пояснення тощо
Ролі - хто був
участиком події
Аудиторія - кому
буде адресоване ваше повідомлення
Форми - обираються
залежно від обраних ролей. аудиторії, місця спілкування
ІУ Самостійна
творча робота учнів, наступне представлення робіт та їх рецензування
У Підсумок уроку
УІ Домашнє
завдання
Удосконалити
написане у класі, із чернетки переписати у зошит
Комментариев нет:
Отправить комментарий